Affärsaktuarier inom livförsäkring till Folksam

Är det dags att ta nästa steg i din professionella utveckling som aktuarie? Då har vi det perfekta uppdraget för dig!

Föreställ dig ett karriärval där du kan ta stora kliv framåt och utvecklas kontinuerligt. Hos oss kommer du få goda möjligheter att utvecklas inom aktuarieyrket och vi kan delvis anpassa din roll utifrån dina preferenser, kompetenser och erfarenhet.

Vi befinner oss i ett intensivt och spännande skede med mycket utveckling och förändring. Ett exempel är vårt fokus på produkutveckling och att vi gör en modernisering av våra system. Vi söker nu fler kollegor till oss och vi hoppas att just du vill vara med på vår utvecklingsresa framåt.

Det här gör du som affärsaktuarie inom livförsäkring på Folksam

I din roll som aktuarie värderar, förvaltar och utvecklar du Folksams försäkringar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Säkerställa att beräkningar, parametrar, analyser och underlag håller tillräcklig kvalitet och utförs enligt gemensam standard.
  • Agera proaktivt med aktuariell kunskap/analys i affärsbeslut.
  • Medverka i övergripande försäkringstekniska utredningar, aktuariella analyser och prognosarbete.
  • Kravställa och testa avseende system, IT, ekonomi och liknande för att säkerställa att Folksam uppfyller sitt åtagande.

Du kommer jobba inom avdelningen ”Trad och Fond” som består av 20 engagerade medarbetare uppdelat i två team. Ett team som fokuserar på traditionell försäkring och ett team som fokuserar på fondförsäkring. Du rapporterar till avdelningschef Anders Donné. Vi lägger stor vikt vid vårt interna samarbete där vi alla hjälps åt för att nå våra gemensamma mål.

I din roll kommer du ha nära samarbete med kollegorna inom affärsområde Liv, men även andra inom organisationen, exempelvis vår IT avdelning. Vi arbetar i en aktivitetsbaserad miljö med möjlighet till att varva jobb på kontoret och hemifrån.

Nyfiken på att läsa mera vad en aktuarie jobbar med på Folksam? Gå in och läs här!

Är du den vi söker?

Vi söker dig som har en akademisk examen inom Aktuarieprogrammet, matematik eller matematisk statistik. Du har några års erfarenhet av att arbeta som affärsaktuarie eller motsvarande. Försäkringsmatematisk- och systemteknisk utbildning är också meriterande liksom att arbeta i SAS och/eller SQL.

För att lyckas som aktuarie hos oss behöver du vara prestigelös, flexibel och ödmjuk, samt trivas med att arbeta såväl självständigt som att vara en del av teamet.

Du kan både ta fram, förstå och kommunicera komplicerade underlag. Du har en mycket och förmåga att kunna se detaljer och arbeta numeriskt.

Är de här något för dig? Vi är nyfikna på dina erfarenheter och kompetenser.

Utvecklas tillsammans med oss

Folksam är ett kundägt företag med stort fokus på hållbarhetsfrågor. Vi har många roliga, utvecklande jobb och bra förmåner. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och hos oss har du goda chanser till en spännande karriär. Vi erbjuder flexibilitet att varva arbete på kontoret och hemifrån utifrån verksamhetens behov. Våra trevliga kontor runt om i landet ger mötesplatser för samarbete, lärande och en gemensam kultur – tillsammans skapar vi engagemang och kraft framåt! På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam

Så söker du jobbet

Välkommen att skicka in din ansökan senast 22 september 2023.

Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta avdelningschef Anders Donné 072-582 19 04.

Fackliga representanter: Akademikerföreningen Thomas Hammenbeck 070-831 58 83, Forena Anneli Ersson 070-831 69 22 och Handels Mikael Carlsson 070-831 51 32.

Folksamgruppen erbjuder försäkringar och långsiktigt sparande som skapar trygghet i livets alla skeden. Vi är cirka 4 000 medarbetare och vår vision är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Vi engagerar oss i det våra kunder bryr sig om och är måna om att de är rätt försäkrade.

Klicka här för att komma till ansökan.