Medlemsmöte den 10:e december

Föredrag om Effektiv aktuariell kommunikation av chef­­aktuarien på White Mountains och Sirius International Group, Jeffrey Davis

Jeff besöker Sverige och ger oss ett unikt tillfälle att få ta del av hans breda erfarenhet. Till mötet bjuder vi också in aktuariestudenter då vi tror att föredraget är intressant för många, samtidigt som det ger större möjligheter att nätverka. I vanlig ordning kommer ordföranden att inleda medlemsmötet med ordinarie  föreningsärenden. Kvällens föredrag kommer för de som vill att avslutas med en enkel måltid runt kl. 18.00.

Mer information finns här.

Som ett svar på en fråga som ställdes på föregående medlemsmöte har Stig Rosenlund författat en komplettering till sin presentation, som finns här.