Chef Riskförsäkringsaktuarier, Livförsäkringsbolaget Skandia, ömsesidigt

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer – vi vill framåt och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan!

Chef Riskförsäkringsaktuarier | Livförsäkringsbolaget Skandia, ömsesidigt | Stockholm

Risk och Hälsa är ett av Skandias prioriterade områden. Vi förflyttar oss mot en digital framtid med datadrivna beslut. Här är aktuariens roll viktig och vi söker en ny chef för riskförsäkringsaktuarierna.
Tycker du om att dela med dig av din kunskap och erfarenhet? Vill du se medarbetare utvecklas och gruppen nå sina mål? Kan du vara språkrör för den aktuariella analysen oavsett vem som är mottagare? Då kan detta vara en roll för dig.

Som chef för riskförsäkringsaktuarier på Skandia jobbar du på bred front. Din grupp med 5 medarbetare är med i produktutveckling och prissättning, följer portföljen genom reserv- och lönsamhetsanalys samt agerar kontinuerlig knutpunkt mellan Produkt, Affär och IT. Inom riskförsäkring blandas matematiska metoder för liv-, sjuk- och sakförsäkring – vilket innebär att det finns en hel del utrymme för kreativa lösningar. Genomförandekraften får utväxling av din förmåga att pendla mellan helikopterperspektivet och djupdykningar, den är beroende av ditt lyhörda ledarskap och når mål tack vare att du är pedagogisk i såväl din operativa som din strategiska roll.
För att trivas i rollen tror vi att din aktuariella bakgrund är viktig. Dina erfarenheter från att ha jobbat som aktuarie med liv-, sjuk- eller sakförsäkring har givit dig förståelse och förmåga att väga stort mot smått. Du är medveten om att marknadsförändringar snabbt kan innebära såväl möjligheter som förändrade risker. Din bakgrund ger dig tryggheten och möjligheten att utveckla dina medarbetare och Skandias affär i rätt riktning.

Du är…
… analytisk, noggrann och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är drivande, lösningsorienterad och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.

Det här önskar vi av dig
•    Att du har examen från Aktuarieprogrammet eller motsvarande bakgrund med examen i matematisk statistik eller en civilingenjörsexamen med inriktning mot matematisk statistik

•    Minst 4 – 5 års erfarenhet av aktuariellt arbete, helst inom risk-eller sakförsäkring
•    Erfarenhet av ledarskap är meriterande men inget krav

Om företaget

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.
Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Daniel Höök, Chef Produkt
daniel.hook@skandia.se