Möte 10/12 2013

Medlemsmöte den 10 december 2013

Föredrag om Effektiv aktuariell kommunikation av chef­­aktuarien på White Mountains och Sirius International Group, Jeffrey Davis

Tid : Tisdagen den 10 december 2013 kl 17.00

Plats: KPMG,  Tegelbacken 4 – OBS , AVVIKANDE ADRESS FÖR DETTA MÖTE ! OBS

Inbjudna : Svenska Aktuarieföreningens och Svenska Försäkringsföreningens medlemmar samt aktuariestudenter.

Föredraget kommer att hållas på engelska.

Jeff besöker Sverige och ger oss ett unikt tillfälle att få ta del av hans breda erfarenhet. Till mötet bjuder vi också in aktuarie studenter och Svenska Försäkringsföreningens medlemmar då vi tror att föredraget är intressant för många, samtidigt som det ger större möjligheter att nätverka. I vanlig ordning kommer ordföranden att inleda medlemsmötet med ordinarie  föreningsärenden. Kvällens föredrag kommer för de som vill att avslutas med en enkel måltid runt kl. 18.00.

Presentation Summary

Jeff will share his experiences communicating within complex organizations.  From Board level discussions to presentations with rating agencies/regulators/investors to leading technical teams, all of which have included representatives from different cultures, Jeff has had to be very cognizant of his communication style to influence decisions.  Jeff’s presentation will include what has worked and what has not worked.

Professional History Statement

Jeff Davis currently serves as the Chief Actuary for White Mountains Insurance Group and Sirius International Insurance Group, roles that he has held since 2008.  In these positions, he oversees all reserving issues for White Mountains and Chairs the Sirius Group Risk Management Committee.  Previously, Jeff was the Head of Central Reserving for Munich Re in Munich, Germany and the Chief Actuary of the Munich Re America.  In 1998, Jeff earned his Fellowship in the Casualty Actuarial Society.  In addition to having a Bachelor of Science degree from the University of Cincinnati and a Masters of Arts degree from the State University of New York, Jeff also is a Chartered Financial Analyst (CFA) charterholder.

Förhandsanmälan och betalning till sammanträdet :

– Medlemmar i Aktuarieföreningen via länken: forening.foreningshuset.se/aktuarieforeningen/loggain

-Övriga anmäler sig genom mail till:  Goran.Ronge@kpmg.se

Mötet är kostnadsfritt  för alla. Måltiden kostar 100 kr för Aktuarieföreningens medlemmar och  150 kr för övriga som betalas kontant på plats.

Anmälan görs senast tisdagen den 3:e december. Vänligen var tydlig med kommentar om anmälan avser exklusive eller inklusive måltid och om vegetarisk kost önskas.  Anmälan till måltiden är bindande.

Vid problem med elektronisk anmälan kontakta :  Goran.Ronge@kpmg.se

Preliminära medlemsmöten inbokade framöver:

Björn Löfdahl (doktorand vid KTH), 4:e februari, om stokastisk modellering av sjukförsäkring.

Observera att detta föredrag och datum är preliminärt, i vanlig ordning kommer ett utskick i anslutning till medlemsmötet.