Medlemsmöte 19 april 2016

Fastställa beslut nya stadgar och nya medlemsskapsformer

På årsmötet fattade vi beslut om nya stadgar och nya medlemsskapsformer. På medlemsmötet den 19:e april ska vi förhopp­ningsvis fastställa förslaget.  Förslaget till nya stadgar hittar du här.För att förslaget ska fastställas krävs kvalificerad (2/3) majoritet.

Föredrag: Telematics och Usage-Based Insurance – slutet på traditionell prissättning eller bara en fluga?

Föredragshållare:
John Brandel, Head of actuarial, EY
Martin Einemo, Consultant, EY

Plats: Folksam, Bohusgatan 14, Stockholm, 17:00

Innehåll: Tekniken med att använda sensorer kopplat till användarbeteende och försäkring kallas i vardagligt tal Usage-Based Insurance, medans sensorteknik i motorförsäkring kallas för Telematics. Denna teknik har gjort det möjligt att använda helt nya tariffargument i prissättning samtidigt som kommunikationen mellan kund och försäkringsbolag förändras. Detta ger helt nya förutsättningar för försäkringsbolagen då det är brist på historisk data relaterad till den nya tekniken och skador som uppkommer genom ett visst beteende.

Läs mer i den fullständiga kallelsen.

Anmälan görs här.

Fullständig kallelse finns här.