Medlemsmöte 25 oktober- om Solvens II.

Datum och plats: 25 oktober 2017, kl 17.00.
OBS! Kom i tid, efter kl 17:00 är det inte möjligt att komma in.
SPP (Vasagatan 10, Stockholm).
Storebrand/SPP önskar presentera deras resa från ett standard modelleringsverktyg till ett egen utvecklat verktyg – Anders Beckert

2013 började Storebrand/SPP utvecklingen av sitt verktyg Gekko för modellering av Solvens2.
Storebrand/SPP delar med sig om vägen till beslut, genomförande och resultat av bytet.
Vilka förändringar har det lett till rörande det dagliga arbetet för aktuarier samt  vilka möjligheter har uppstått.

Talare är Anders Bechet(svensk) från Storebrand som lett arbetet av det nya verktyget.

Mötet är kostnadsfritt och anmälan till efterföljande måltid kostar 100 kr och betalas med kortbetalning direkt i bokningssystemet. Anmälan till måltid är bindande.
Skriv i meddelandefältet i bokningen om vegetarisk kost önskas eller om du har allergier.

Anmälan görs senast en vecka i förväg, onsdagen den 23 augusti.
Gör din anmälan här
Om anmälan görs sent och på annat sätt än via bokningssystemet kan vi inte garantera att anmälan hinner tas om hand före anmälningstiden har passerat. Vid problem, kontakta: kansli@aktuarieforeningen.se

Välkomna!