Medlemsmöte 22 november – Återförsäkring

Föredrag: Återförsäkring
Föredragshållare:  Tobias Andersson, VD, Guy Carpenter
Tid: Onsdag 22 november 2017, kl 17.00, vänligen kom i tid.
Plats: SPP, Vasagatan 10, Stockholm

Återförsäkring

The presentation will cover the state of the reinsurance market, provide an overview of catastrophe modelling and how reinsurance is evaluated from a capital perspective. Presenter is Tobias Andersson who is heading Guy Carpenter’s Nordic Operations.

Before joining Guy Carpenter, Tobias Andersson was head of AO Återförsäkring & Special at Länsförsäkringar.

Vänligen anmäl dig här (på min sida).

Mötet är kostnadsfritt och anmälan till efterföljande måltid kostar 100 kr och betalas med kortbetalning direkt i bokningssystemet. Anmälan till måltid är bindande.

Skriv i meddelandefältet i bokningen om vegetarisk kost önskas eller om du har allergier.

Anmälan görs senast en vecka i förväg.

Om anmälan görs sent och på annat sätt än via bokningssystemet kan vi inte garantera att anmälan hinner tas om hand före anmälningstiden har passerat. Vid problem, kontakta: kansli@aktuarieforeningen.se