Medlemsmöte 12 september – Arbete som aktuarie i andra länder

Inbjudan till medlemsmöte

Datum och plats: 12 september 2018, kl 17.00.

Finansinpektionen, Brunnsgatan 3

Arbete som aktuarie i andra länder

Genom de internationella aktuariella föreningarna så finns system för ömsesidigt erkännande av aktuariediplomering. Detta underlättar för aktuarier att arbeta i olika länder.

Under detta seminarium så kommer några aktuarier som jobbat och verkat i andra länder att berätta om sina erfarenheter och ge sina perspektiv på aktuarieyrket i andra länder.

Vi kommer täcka in frågor som t.ex. utbildning och diplomering, kontinuerlig yrkesutbildning, aktuarieföreningens roll och aktuariens roll inom olika företag.

Vi planerar att detta ska bli ett informellt seminarium med möjlighet för frågor och diskussion.

Program

17.00 – 17.15 – Tid för mingel. I samband med mötet bjuds det på smörgås / smoothie / kaffe.
17.15 – 18.00 – Presentation
18.00 – sent   – Utskottet för nätverkande organiserar en AW.

Mötet är kostnadsfritt. I samband med mötet bjuds det på smörgås/smoothie/kaffe.

Anmälan görs senast två dagar i förväg, vänligen anmäl dig via Min Sida,

Om anmälan görs sent och på annat sätt än via bokningssystemet kan vi inte garantera att anmälan hinner tas om hand före anmälningstiden har passerat. Vid problem, kontakta: kansli@aktuarieforeningen.se

Välkomna!