Kallelse till Årsmöte med externt föredrag och middag

13 mars 2019, kl. 17:00, Finansinspektionen, Brunnsgatan 3

Välkommen till Årsmöte

Nu är det dags att starta upp ett nytt verksamhetsår i Svenska Aktuarieföreningen!

Vi hälsar dig därför välkommen till årsmötet 2019 där vi ska ta del av verksamhetsberättelsen för det gångna året och genomföra sedvanliga årsmötesförhandlingar.

Föredrag av Andreas Ekström, ”Sju sätt at äga världen”. Efter mötet arrangeras middag på en närliggande restaurang.

Årsmöteshandlingar & motioner

Årsmöteshandlingarna kommer att distribueras via mail samt finnas tillgängliga på vår hemsida innan mötet senast två veckor före mötet. Medlem har rätt att lämna förslag till motion senast fyra veckor före mötets hållande.

Kort om föredraget

Andreas Ekströms aktuella föreläsning, som väckt internationell uppmärksamhet, heter ”Sju sätt att äga världen”. Den visar hur makt, pengar och kunskap har snedfördelats i den digitala revolutionen – men också vilka enorma möjligheter som därför har uppenbarat sig: att bygga nya affärer, nya sociala samspel och det internet vi verkligen vill ha. ”Sju sätt att äga världen” är på en gång en omvälvande samtidsanalys och en apell för digital demokratisering.

Andreas Ekström är kulturjournalist på Sydsvenska i Malmö-Lund. Han har gjort många hundra föreläsningar, författarbesök och seminarier kring den digitala revolutionen och är mycket uppskattad för sitt sätt att med pedagogisk tydlighet och utmanande frågor få publiken att omvärdera sitt nätbeteende. Andreas Ekström har arbetat i ett tjugotal länder och nått en internationell publik genom TED.com, där en av hans föreläsningar visats över en miljon gånger.

Kostnad

Mötet är kostnadsfritt.

Middag kostar 150 kr.

Anmälan

Vänligen gör din anmälan före den 6 mars på din sida. Vänligen ange om vegetarisk eller annan specialkost önskas.

Om anmälan görs sent eller på annat sätt än via bokningssystemet kan vi inte garantera att anmälan hinner tas om hand före anmälningstiden har passerat. Vid problem, kontakta: kansli@aktuarieforeningen.se

Välkomna!