Är du framtidens aktuarie på Skandia?

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer – vi vill framåt och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan!

Riskförsäkringsaktuarie | Livförsäkringsbolaget Skandia, ömsesidigt

Som riskförsäkringsaktuarie på Skandia jobbar du på bred front. Du är med i produktutveckling och prissättning, du följer portföljen genom reserv- och lönsamhetsanalys samt agerar kontinuerlig knutpunkt mellan Produkt, Affär och IT. Inom riskförsäkring blandas matematiska metoder för liv-, sjuk- och sakförsäkring – vilket innebär att det finns en hel del utrymme för kreativa lösningar. Vår Risk & Hälsa affär tar sikte på digitalt kundmöte och morgondagens försäkringsbehov. Vägen fram är datadrivna beslut. Här står den aktuariella analysen i fokus. Därför söker vi dig som vill vara med och forma framtidens aktuarieroll på Skandia!

Kvalifikationer

För att trivas i rollen behöver du vara nyfiken! När frågan poppar upp, kommer din nyfikenhet att driva dig till att söka svaret. När utmaningar blockerar vägen, kommer din nyfikenhet att hjälpa dig att hitta en lösning. När du har hittat ett svar, kommer du vara nyfiken på hur resultatet kan omsättas i praktiken. Om du dessutom tycker om analys, är en smula envis och har viss pedagogisk förmåga, kommer du trivas med oss och vi med dig.

Det här önskar vi av dig

• Att du har examen från Aktuarieprogrammet eller motsvarande bakgrund inom matematik och statistik
  • Något års erfarenhet av aktuariellt arbete är meriterande, men inget krav
  • Att du har kommit i kontakt med SQL, Alteryx eller annat datahanteringsverktyg och vill bredda den kompetensen
  • Att förklaringen ”såhär har vi alltid gjort” provocerar dig

Om företaget

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Katarina Banda, Chef Riskförsäkringsaktuarier
Katarina.banda@skandia.se