Aon söker Senior Aktuarie

Senior Aktuarie

Vill du arbeta hos Aon?
Aon är ett kunskapsföretag med global styrka och har en starkt kundfokuserad företagskultur. För dig som drivs av entreprenörskap och tror på affärsmässighet och teamwork finns ett utvecklande arbete i en stimulerande internationell atmosfär.
Affärsområdet Aon Global Risk Consulting erbjuder konsulttjänster i form av outsorcing av ekonomifunktioner, compliancefunktioner, aktuariella tjänster samt rådgivning vid etablering och förvaltning av captivebolag och mindre försäkringsbolag. Våra kunder återfinns framför allt bland större industrikoncerner, kommuner och statliga bolag. Inom affärsområdet Aon Global Risk Consulting finns enheten Actuarial & Analytics som fungerar som captivebolagets aktuariefunktion.
Om tjänsten
Till enheten Actuarial & Analytics, söker vi nu en senior aktuarie med titeln Senior Actuary. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm, på Valhallavägen 117.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat omfatta:
 behörig aktuarie i minst två bolags aktuariefunktioner
 beräkning och validering av försäkringstekniska avsättningar/best estimates
 upprättande beräkningar till ORSA/FLAOR
 beräkning av solvenskapitalkrav
 kommentarer och riktlinjer om återförsäkring
 rapportering till företagens ledning och Finansinspektionen
 kontaktperson för bolagens revisorer och aktuarier
 deltagande i bolagens styrelsemöten och riskhanteringsfunktioner
 säkerställande att relevanta lagar och regler efterlevs
 prissättning för återförsäkring

Det är en utåtriktad och kundfokuserad roll där man har mycket kontakter med erfarna och professionella kunder som förväntar sig en konsultativ approach.
Din bakgrund och kvalifikationer
Du uppfyller Finansinspektionens krav enligt föreskrifter och allmänna råd om försäkringsrörelse (”villkor för behörighet för att utföra uppgifter i eller ansvara för aktuariefunktionen”). Du har en bred erfarenhet av aktuariellt arbete inom skadeförsäkring. Vi ser att du har erfarenhet av arbeta med utveckling av reservsättningsmetoder och finansiell analys. Du är även van vid att arbete med bokslut, finansiell rapportering, risk- och kapitalmodellering samt utveckling och implementering av nya regelverk. Du har god kunskap om regelverk inom försäkringsområdet, framförallt Solvens 2 och redovisning. Erfarenhet av programmering i SAS är meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i engelska.
Vi söker dig som trivs med att arbeta såväl självständigt som att vara en del av ett team. Du har förmåga att arbeta med både god överblick och med fokus på detaljer. Du är prestigelös, öppen och ödmjuk. Tempot är tidvis högt och du behöver därför vara flexibel, pålitlig och kommunikativ.
Vi erbjuder Vi erbjuder en spännande, rolig och utvecklande tjänst med direktkontakt med våra kunder. Hos oss får du kollegor med en stor kunskapsbredd som alltid strävar efter kvalitet och professionalism i sina leveranser och kontakter med kunder och kollegor. Vi samarbetar löpande med våra kollegor globalt och framförallt med vårt aktuarieteam i London. Vår företagskultur bygger på samarbete, affärsmässighet, kundfokus och prestigelöshet.
Intresserad? Ansök nu!
Urvalet kommer att ske löpande och vi ber dig därför att registrera din ansökan snarast, dock senast den 30/5 2018, via vår hemsida www.aon.se (gå in under ”Om Aon Sweden”/Arbeta på Aon). Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Filip Cederquist, Head of Actuarial & Analytical på telefonnummer 0767- 74 00 79 eller via mail filip.cederquist@aon.se.

Välkommen med din ansökan!

Om Aon – internationell styrka och lokalt fokus
Aon plc (NYSE: AON) är ett ledande globalt professionellt konsultföretag som erbjuder ett brett utbud av risk-, pensions- och hälsoförsäkringslösningar. Våra 50 000 kollegor i 120 länder förstärker resultat för våra kunder bland annat genom att använda data och analys för att generera insikter som minskar risk, osäkerhet och som förbättrar våra kunders verksamhet.

Den svenska verksamheten etablerades 1992 och idag har Aon Sweden drygt 220 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Aon globalt är stolt sponsor till Manchester United sedan 2010. Aon Sweden stöttar även Vänföreningen Portee och deras verksamhet i Sierra Leone.

Besök oss på www.aon.se för mer information. Här finns annonsen som PDF.