Aktuarie till Euro Accident

Är du en engagerad aktuarie som vill vara med på vår utvecklingsresa? Vill du jobba på en arbetsplats där omtanke, handlingskraft och nytänkande präglar din vardag? Då kan vi vara ditt nästa steg! Hos oss gör du något konkret som bidrar till en trygg och frisk värld.

Försäkringar och hälsa är en vinnande kombination! Genom tidiga insatser, samarbete med kompetenta partners och smarta digitala tjänster har vi på Euro Accident fått saker att hända. Med vårt erbjudande av personriskförsäkringar så som sjukvårdsförsäkringar, tjänstepensionsförsäkringar och premiebefrielseförsäkringar samt gruppförsäkringar inom liv och olycksfallsförsäkring har försäkring gått från att bara vara ekonomisk ersättning till att bidra till livskvalitet och Hållbara medarbetare. Idag har nästan en halv miljon människor trygghet genom oss i Sverige, Norge och Danmark. Vi är stolta över våra nöjda kunder, vårt goda rykte och den insats vi gör för samhället. Nu avancerar vi för att kunna hjälpa ännu fler och söker dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa.

Om rollen

Aktuarieavdelningen på Euro Accident ansvarar för:
  • Prissättning avseende utveckling och översyn av tariffer.
  • Utföra reserv-, kassaflödes och känslighetsanalyser för den finansiella rapporteringen.
  • Utveckla metoder och modeller för beräkning av försäkringstekniska avsättningar både till IFRS och Solvens II.
  • Utföra kapitalkravsberäkning av försäkringsrisk.
  • Business partnerskap, stödja verksamhet med vår aktuariella kompetens. Genom analys och insikter bidra till att utveckla och styra affären och verksamheten framåt.
  • Driva utvecklingen av aktuariella dataflöden och analysmiljöer för att effektivisera och utveckla det aktuariella arbetet.
  • Stödja aktuariefunktionen i sitt arbete.
Beroende på din tidigare kompetens och erfarenhet formar vi rollen så den passar dig bäst och ger dig utveckling framåt. I teamet har varje medarbetare ett löpande ansvar inom ett eller flera områden.

Som aktuarie på Euro Accident har du möjlighet att arbeta inom flera av de ovan beskrivna ansvarsområdena då Aktuarieavdelningen stödjer hela bolaget inom det aktuariella området. Här arbetar du både på djupet med aktuariella frågor och på tvären tillsammans med andra avdelningar beroende på arbetsuppgift. Du har också ett nära samarbete med andra avdelningar till exempel skadeavdelningarna, underwriting, produktavdelningen, riskhanteringsfunktionen, IT och övriga delar inom finance.

Du välkomnas till ett varmt team med god sammanhållning och glädje i att hjälpa varandra och dela kunskap både inom och utanför avdelningen. I Stockholm är vi 7 personer och vi har även en kollega som arbetar i Danmark. För oss är det lika viktigt att nå goda resultat tillsammans som det är att ha kul på jobbet!