Aktuarie till AMF

AMFs uppdrag
AMF är pensionsbolaget med enkla och trygga tjänstepensionslösningar. Vi ägs av LO och Svenskt Näringsliv och drivs enligt ömsesidiga principer. Det innebär att den vinst vi skapar oavkortat går tillbaka till våra kunder. Vår vision är att vara bäst i Sverige på pensionen från jobbet. Våra kunder ska få den bästa pensionsprodukten, med god avkastning till en låg avgift. Vi har ett särskilt ansvar att se till att de kunder som inte gjort ett aktivt val får en trygg och bra tjänstepension.

Vår Aktuarieavdelning
Aktuarieavdelningen består av nio personer inklusive Chefaktuarie och ansvarar för AMFs reservsättning, solvensberäkningar, samt resultatuppföljning. Genom ett nära samarbete med Produkt, Kapitalförvaltning, Risk, Ekonomi och Juridik bidrar aktuarieavdelningen till att kundernas intressen alltid sätts högst och till målet att upprätthålla marknadens bästa pensionsprodukt, med hög avkastning och låga avgifter. Därutöver stödjer aktuarieavdelningen den övriga verksamheten i frågor om systemutveckling, produktutveckling, kundhantering och kommunikation, samt bidrar till verksamhetsövergripande projekt.

Om tjänsten
Aktuarieavdelningen behöver förstärkas med en medarbetare som kan stödja verksamheten med aktuariella analyser. Rollen kommer huvudsakligen att fokusera på: – Att utveckla och genomföra försäkringstekniska analyser som till exempel kan användas i vår reservsättning eller produktutveckling; – Att vidareutveckla och effektivisera vårt ALM-arbete, samt att stödja vår ORSA-process.

Dina kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig med relevant akademisk examen och några års erfarenhet av att arbeta kvantitativt i finansbranschen, företrädesvis med relevanta arbetserfarenheter inom traditionell försäkring. Kunskap i försäkringssystemet Inca och/eller RiskAgility är meriterande. Du drivs av att få arbeta med kunden i fokus och brinner för att leverera en bra pension till våra fyra miljoner kunder. Du har ett intresse för pensionsfrågor och är van att arbeta både självständigt och i team. Du är ansvarstagande och flexibel, samt nyfiken på att förstå hur dina leveranser påverkar i ett större sammanhang. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är också något vi värdesätter.

Du ansöker genom att följa denna länk:
Välkommen med din ansökan!