Marketing Actuary till Hannover Re Life & Health, Stockholm

”Beyond risk sharing – we team up to create opportunities”

Vill du vara en del av världens tredje största och mest framgångsrika återförsäkringsbolag?

Om rollen

Som vår nya Marketing Actuary ingår du i ett litet, hängivet team. Teamet präglas av ett starkt engagemang och driv för att skapa ömsesidigt mervärde tillsammans med livförsäkringsbolag.

I rollen som Marketing Actuary är du med och utvecklar lösningar för befintliga och nya återförsäkringssamarbeten inom personriskområdet. I tjänsten ingår även resultatuppföljning och intern rapportering samt pris- och reservsättning.

I dialog med nyckelpersoner på våra svenska och isländska kundbolag stöttar du och dina teamkolleger inom områden som reservsättning, prissättning, produktregelverk, produktutveckling och anslutningsregler för tecknande av försäkring. Den konsultativa rollen som Marketing Actuary är en central del i uppdraget att skapa mervärde till våra kunder.

Det dagliga arbetet innebär kommunikation och möten med kontaktpersonerna på kundbolagen samt med kollegor i Stockholm och huvudkontoret i Tyskland. Vi uppmuntras till samverkan och kunskapsutbyte också med kollegor på de 26 kontor världen över som bedriver livåterförsäkringsverksamhet inom Hannover Re. När läget tillåter och uppgiften kräver, reser vi för att träffa kunder och kollegor.

Hannover Re i Stockholms finns i fräscha kontorslokaler på Kungsholmen, väl anpassade för såväl enskilt arbete som fysiska möten och sociala aktiviteter. Vi tror på att effektivitet och framgång skapas genom tydliga mål, individuellt ansvar och flexibilitet samt stark teamtillhörighet. Arbetet utförs med bäst resultat om hänsyn tas till både individens och teamets behov, en blandning av arbete från bostaden, i hybridform och genom att ses. Som Marketing Actuary rapporterar du till General Manager på Life & Health, Stockholm (Life&Health Sweden i Stockholm).

Vem är du?

• Du har aktuariekompetens eller motsvarande kunskaper i matematik och matematisk statistik.
  • Du har minst två års erfarenhet av aktuariellt arbete inom personriskförsäkring. Kunskaper i prissättning/reservsättning av sjukförsäkring samt erfarenhet av RiskAgility eller liknande verktyg är meriterande.
  • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Hannover Re:s koncernspråk är engelska. Kunskap i andra nordiska språk än svenska är meriterande.
  • Du är en trygg, ansvarstagande och en driven teamspelare som inspireras av att nå uppsatta mål tillsammans med kollegerna. Du har ett uttalat resultatfokus, både i ditt självständiga arbete och tillsammans med andra.
  • Du använder din kreativitet och stora analytiska förmåga till att ta dig an utmaningar. Att hitta lösningar, löpande ifrågasätta och utvärdera arbetssätt är en självklarhet för dig.

Kontakta gärna Gunilla Strandberg, General Manager på Life & Health Stockholm för att få mer information om tjänsten. Tel 070-6884625, epost: gunilla.strandberg@hannover-re.com. Fackliga representanter är Petra Logge, Forena, tel 08-6175440) och Jessica Rundqvist, SACO, tel 08-6175498.

Välkommen med din ansökan: https://web106.reachmee.com/ext/I004/1452/apply?site=8&lang=SE&validator=f672c0c0b77265db9d7db0cd765f5ea1&job_id=85

Vi ser fram emot att få höra ifrån dig!